الخميس، 3 يوليو 2008

صبر جميل


صبر جميل

- أيقظت عيناك المعدنية مللي ..
أثارت انتباه الأسى داخلي ..
- إنفجرت عيناي توبخ ماتبقى من ذاكرتك
بدموع لم تتخلى عن ملحها بعد
- ارتفعت أحزاني فوق صوتك ..
لم تعد تشتاق أناملي لشفاهك الملساء
- تساقطت يدي بعد الوداع ثقيلة
وصخرة الحزن فوق قلبي تزيدها ثقلا
- حينما خطوت مبتعدا
عرفت أنك لن تبتعد مجددا
لأنك ببساطة لن تأتي أبدا
فعيناك لم تجبني عن تساؤلاتي ..!!

هناك 8 تعليقات:

محمد العدوي يقول...

شوف لما تسمع اسم اكتر من مرة ..
وبعدين تلاقيه في رد في مدونة .. وتسأل هو ولا ضله ..


هي بعينها رانا ( اكتب ) .

ازيك

......

محمد العدوي يقول...

المدونة حلوة على فكرة

جوها جميل .. هذا الصباح

Rana Omar يقول...

العدوي الجميل
إزيك يا باشا :)
عامل إيه ؟
وإيه الأخبار ؟؟؟؟
بص بقى أنا حكايتي معاك حكاية
بالإضافة للي انت بتقوله لأنه حصل معايا بالظبط إنما انا كنت ناوية أفاجئك ..
أخدت اللينك بتاع مدونتك من عند كاميليا وكنت ناوية أدخل اظبط التظابيط إنما كنت قلقانة جدا لتقول مين ده ياعم ؟
كويس جدا إن الأقدار تلعب لعبتها تاتاتاتام ( موسيقية تصويرية مصاحبة لذكر القدر بالتأكيد )

لازم لازم أشوفك قريب
وشكرا على هذا الصباح الذي جعلني ألتقي بك

رانا عمر

غير معرف يقول...

جميلة موووووووووووووووت يا رونة .

Rana Omar يقول...

ميرسي يا مايوووووو
ربنا يخليك ليا يارب

غير معرف يقول...

يارنا انتى بنت اصول وكلنا بنحب القائد صدام حسين فى مصر انا صبرى المصرى كنت مع على الحاتم والان انا فى مصر يريت تشرفينا فى مصر بلدك وانا عندى اقترحات كثيره جدا تفيدك ياريت تتصلى بى على الرقم ده 01285306805 صبرى وشكرا

غير معرف يقول...

على فكره يا استاذه رنا صباح انا كنت جالس على النت وعن طريق الصدفه لقيت موقع ليكى فرحت جدا بكلامك الجميل على القائد البطل الشهيد صدام حسين وعلى فكره هنا فى مصر كل الشعب المصرى بيحب القائد البطل صدام حسين وعلى فكره انتى لو محتاجه اى شيئ من مصر انا فى الخدمه واعتبرى ليكى اخ فى مصر وانا رقمى هذه 01285306805 انا فى انتظار مكالمه منك اخوك صبرى المصرى

غير معرف يقول...

يااختى رنا صباح انا الان قرات التعليق على مبارك تاكدى لم اجد مواطن مصرى واحد يحب مبارك بس المشكله كان ماسك البلد بايد من الحديد ولكن النهايه اتت من عند الله تعالى والان مصر جميله جدا من غير مبارك وانا فخور بكلامك وحبك للقائد صدام حسين وادعى الله ان يجعله فى الفردوس الاعلى مع الانبياء والشهداء ان شاه الله تعالى اخوك صبرى المصرى وياريت يااستاذه رنا تتصلى بى ياريت على الرقم ده 01285306805 انا ان شاء الله انتظر مكالمه منكى وكان نفسى اعرف موقعكمن زمان ويارب تاتى الى مصر اتشرف بيكى وتنورى مصر انتى وعائلتك الكريمه المحترمه وشكرا اخوك صبرى المصرى